úterý 14. ledna 2014

(Extrémně) Jednoduchý návod na dobový účes ala 40. léta

Konečně po tisících slibech jsem se s větší či menší úspěšností pokusila o krátký návod na dobový účes. Tentokrát je to jen velmi jednoduchá a nijak komplikovaná úprava vlasů, která zabere sotva pár minut. Složitější účesy si nechávám na příště, protože teď jsem se zaměřila především na pokládanou vlnu, z níž vychází téměř veškeré vintage vlasové kreace. Nebudu nic nalhávat, tyto účesy jsou vždy ovlivněny kvalitou a poddajností vlasů, včetně jejich přirozeného tvaru, stejně tak kladená vlna vyžaduje dostatečný cvik.
Pokládaná vlna po celé hlavě je dost náročná a kupříkladu mně vydrží jen chvíli, díky přirozené
 vlnitosti vlasů.



Proto volím jednodušší variantu a tzv. fingerwaves načešu jen v přední části hlavy.



Zpátky k návodu - jednodušší nám přišlo natočit tutorial na video.


Klipy se dajíí pořídit v každé větší drogerii, či v kadeřnických potřebách (jedna za cca 10kč,-).
Těším se na Vaše připomínky a komentáře :)

Pozor! Chcete - li se vyhnout pokládaným vlnám, zkuste i druhý způsob na vintage účes:
 Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=2j-zdlwwvKEhttps://www.youtube.com/watch?v=2j-zdlwwvKE

Y.DM:)

7 komentářů :

  1. Ahoj, máš moc hezký blog a skvělé návody. Je vidět, že máš nesmírné zkušenosti, a tak bych tě chtěla poprosit o radu. Za měsíc mám akci, kde bych měla vypadat "druhoválečně". Nemáš nějaký nápad, co provést s dlouhými vlasy (jako že fakt dlouhými, skoro do pasu), které jsou dokonale rovné, jemné a absolutně odmítají držet jakýkoli tvar? (Moc si nedokážu představit, že odjedu z domova s pokládanou vlnou a za tři hodiny bude na vlasech jakkoli patrné, že jsem z nich něco česala.) Docela dobře drží ve sponce, to je tak jediné. Schnou pomalu a neochotně, nemají moc objem, středně husté. Mám kulatý obličej, vysoké čelo a hranatou čelist.

    Ostříhat se nemůžu, to bych z toho pak špatně česala viktoriánské účesy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, v prvé řadě děkuji za pochvalu i uznání :) Co se týče toho účesu, tak bych volila velmi nízký drdol ze spletených vlasů. Lze využít dvě varianty. V té jedné budete za roztomilou mladinkou holčičku a v té druhé za váženou dámu. Pro dívčí vzhled je úplně jednoduchý účes tzv. koruna krásy, má ji na sobě Adina Mandlová tady: http://img.datator.cz/tmp/9/94/94e/94e0b151600b6cb8a83e35b4d532f2c6.jpgJe to naprosto jednoduché, dva copy na boku připnete kolem hlavy. Pro ,,germánštější" vzhled stačí zapletené copy stočit kolem uší. Druhá varianta je stejně zapletené dva copy stočit téměř u krku na zátylku do drdolu. Přední vlasy pak podtočit pomocí gumičky kolem hlavy: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10407154_302316606642475_3912631876118973003_n.jpg?oh=6d1a010f752f08052ef96bef9794964a&oe=55608AAF&__gda__=1428400837_94a794d28c02f5349318165ab679762a, tenhle účes je naprosto univerzální pro jakoukoliv příležitost. Opravdu hodně záleží na typu akce, na které budeš a jaké šaty budeš mít. Pokud máš zájem to probrat detailněji, klidně se mi ozvi na mail: dasha.marlen@gmail.com, nebo si mě najdi na facebooku :)

      Vymazat
  2. Vím, že asi víš, ale na internetu se dají dost levně sehnat spony na pokládanou vlnu, s nimi jde o hodně snadněji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty spony jsem nakoupila před pár lety v kadeřnických potřebách, nicméně od té doby mi leží v krabici :D Jsou fajn na zafixování těch vln, ale pokud se ty vlny dělají jen sponami, tak to nevypadá tak dobře. Sice udělají ten kýžený sklad, ale směr vlasů je pořád stejný, takže to nevypadá úplně tak, jak bych si představovala :) Ale na videu jsem tu sponu použila pro ilustraci :)

      Vymazat
    2. Aha. No to je pravda, máš jí takovou plastičtější, já mám většinou na půlce hlavě naražený klobouk tak mi stačí jen ta sponová :D

      Vymazat