pondělí 2. února 2015

Vintage lingerie (podvazky a punčošky)

Úplně jsem se zapomněla pochlubit krásným dobovým ,,body" - původně nazýváno girdle. Nosilo se jako stahující a tvarující prádlo pod šaty, takže už nebylo třeba podprsenky ani klasického podvazkového pásu. Záleželo už na ženě, zda si ještě oblékne jednoduché kombiné (spodničku), či vyrazí jen tak (tedy ne jen v prádle, samozřejmě, že si ještě na to něco musela obléct, alespoň myslím :))))



Elastických látek byl extrémní nedostatek, takže často byly ušity z pevných látek. Proto byly vevniřt připevněny ,,neviditelné stuhy", kterými se dalo prádlo dotvarovat a upevnit podle potřeby. (Nahoře vlevo na fotografii je lze vidět, jak splývají vedle předního švu.) Dole jsou pak klasické patenty na punčošky. Zadní zapínání je vyřešeno řádkou háčků (stejných jako na podprsence) od shora dolů.



A jaké punčošky? Sama dělám tu stejnou chybu a nosím samodržící, které pochopitelně v té době neexistovaly. Bylo pro mě vždycky snažší zajít prakticky do kteréhokoliv obchodního řetězce, kde měli ,,samodržky", než hledat galanterii. Ale uznejte, že ty klasické vypadají lépe :)) (A taky jsou mnohem pohodlnější!)



Teď už si dávám tu práci a beru si téměř vždy klasické punčošky (a taky zásluhou mého drahého, který mě jimi zásobil :)) a ještě lépe se švem. Jen pozor, šev musí být stejné barvy jako punčocha (moderní trendy punčochy jsou mnohdy hnědé a šév je černý, aby byl co nejvíc vidět). Při letošním výšlapu na Helfštýn mě zastavovala veselá skupinka postarších dam, které byly unešeny (cituji) ze silonek s čárečkama (a od té doby tomu tak říkám, nemůžu si pomoct:)))



Punčochy by měly být tvarovány podle patentku podvazkového pásu. Protože dnes jsou už silonky silonové, takže pružné, přiléhají dobře k tělu, oproti dřívějšku. Nicméně pokud nemáte zrovna samodržky, s klasickými silonkami do podvazků docílíte podobného efektu (viz obrázek nahoře).

Krásný zbytek dne Y.DM:)
Nezapomeňte hlasovat vpravo nahoře!
Těším se na Vaše připomínky:)

P.S. A co říkáte na nový design blogu?? :))

11 komentářů :

  1. Pěkný úlovek, že by Ebay? :)
    Gratuluji k novému designu stránek, i když se přiznám, že ta fotka s cigaretovou špičkou mi bude chybět. Líbil se mi ten skoro dekadentní výraz 8)
    Bětka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, nene, dovezla mi ho kolegyňka a kamarádka ze Slovenska a vlastně ani nevím, odkud ho sehnala ona :D Jááj, nejste jediná, která to nazvala ,,dekadentním výrazem" :D Nicméně jsem se teď na chytrých stránkách dočetla, že správná blogerka bloguje na světlém podkladu, tak jsem to vyměnila no.. :))

      Vymazat
  2. Nevím jak tobě, ale mě se samodržky hlavně vždycky hned potrhají, jak je to tenoučký. Klasický punčochy na podvazek za dvacet korun vydrží mnohem líp. A taky se (překvapivě) líp cpou do podvazku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. naprosto souhlasím, nicméně jsem byla odchovaná na ,,rádoby retro" samodržkách, ze kterých jsem měla vždy na nohou vyrážku, nedržely v patentkách pásu a trhaly se o sto šest! :D Ale máš pravdu, není nad lehounké a pohodlné punčošky z galanterie...

      Vymazat
  3. Punčochy nosím celé léto, především tedy ty samodržící, jsem s nimi i celkem spokojená (tedy zažila jsem i pár vtipných situací, kdy proužky přestaly držet na svém místě :D ). Pár jich mám i na podvazek, ale pod většinou mých šatů a sukní se pás trochu rýsuje a nevypadá to dobře... Zajímavá je ta punčocha na druhém obrázku pod květovanými šaty, jaký je to materiál?
    Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno ty samodržící jsou na jednu stranu pohodlné, že tak nehřejí jako klasické punčochové kalhoty, ale já mám pokaždé problém, když se mi v létě zpotí stehna pod těmi silikonovými pásky... Ale je pravda, že u určitých šatů je i podvazkový pás na přítěž. Ty ,,háčkované" punčochy jsem kupovala právě kvůli tomu, že vypadají opravdu jako uháčkované punčošky, jak se kdysi dělalo. Nicméně je to prachobyčejný silon spletený v hrubších nitích :)

      Vymazat
  4. Kránsý článek. Mě se dobové prádlo líbí, hlavně ty podvazky, ale nenosím, je to pro mě nepraktické a drahé ( a teplé:D ). Šev na punčoše se mi líbí obzvláště na kodelech z 10. let. A je vtipné, jak z něj ony paní byly nadšené.

    OdpovědětVymazat
  5. Jste vynikající, sluší vám retro a nejvíc děkuji za propagaci nošení punčoch na podvazky. Vždycky byl doplněk k sukni punčochy a co nejtenčí, aby imitovaly nahé nohy. Nyní se nosí silné punčocháče a sukně je jen doplněk, protože převládly kalhoty. Já jsem asi trochu z jiného světa a nosím skoro pořád sukně. Kalhoty jsou pro mne akorát na chalupu do lesa a na sjezdovku do Alp.
    Před lety jsem na radu kamarádky pro nesnesitelnost nosit punčocháče v kanceláři a padající ne-samodržící punčochy oblíbila punčochy na podvazky. Od té doby jsem vypilovala vhodné podvazky, punčochy a jsem naprosto spokojená. Punčocháče už vůbec nemám v šatníku. Nosí společenské klasické nestrečové punčochy - trochu dnes drahé, ale chcete-li, naprosto úžasný luxus a božské nohy 50-70 let, nebo denně do práce velmi kvalitní a levné 25-50 Kč(při koupi více párů vyjde zatržení na polovinu) 15 den punčochy Sindy, Kamila, Braňa českých výrobců. Ráda se podělím se zkušenostmi (konliba@seznam.cz), jenom nechápu, proč jsme bílé vrány, kdo nosí podvazkové punčochy, když je to tak pohodlné. Libuše.

    OdpovědětVymazat
  6. Škoda, že jste se už neozvala. Myslím. že návrat k sukním a nepochopitelně opomíjeným podvazkům je návrat nejen k retru, ale k ženskosti. Ráda bych diskutovala, ale není s kým. Vy už jste ženskost taky vzdala a nosíte denně snad džiny?

    OdpovědětVymazat